Τελευταία νέα

Εκτύπωση

Δέκα δράσεις για την ανάκαμψη του τουρισμού


Του Σταθη Kουσουνη, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 03-06-09
Τον δεκάλογο των ενδεδειγμένων στρατηγικών για την αντιμετώπιση της οικονομικής ύφεσης από τους επαγγελματίες του τουρισμού περιέχει μελέτη που απέστειλε στα μέλη του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τη μελέτη της Tourism Intelligence International για τις επιπτώσεις της παγκόσμιας ύφεσης στην τουριστική αγορά, προκειμένου να βελτιωθεί μελλοντικά η ανταγωνιστικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων, έμφαση πρέπει να δοθεί όχι τόσο στα μεγέθη και τον χρόνο ανάκαμψης γενικότερα, αλλά ειδικότερα στις ομάδες καταναλωτών και στα τμήματα της αγοράς που θα ανακάμψουν ταχύτερα, στις διαρθρωτικές μεταβολές που είναι ορατές και στις στρατηγικές που θα πρέπει να υιοθετηθούν σε αυτές τις αβέβαιες καταστάσεις. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το γεγονός ότι όλες οι προτεινόμενες δράσεις από πλευράς επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση της ύφεσης, είναι δράσεις οι οποίες θα μπορούσαν να είχαν γίνει πριν από την κρίση και να την είχαν ελαχιστοποιήσει. Επίσης, λόγω της ανασφάλειας των καταναλωτών για την απώλεια θέσεων εργασίας, της έλλειψης αυτοπεποίθησης και του γενικότερου ζοφερού κλίματος που επικρατεί, το πλέον πιθανό σενάριο είναι η ανάκαμψη του τουρισμού να ξεκινήσει με αργούς ρυθμούς από το 2010.
Ο δεκάλογος που προτείνεται να ακολουθήσουν οι επαγγελματίες στον τουρισμό έχει ως εξής:
1. Να εξασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους μένουν ευχαριστημένοι.
2. Να υιοθετήσουν έξυπνες στρατηγικές μάρκετινγκ.
3. Να προσφέρουν value for money.
4. Να στοχεύσουν έξυπνα τις αγορές.
5. Να χρησιμοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες.
6. Να διαφοροποιηθούν.
7. Να εστιάσουν στο κύριο προϊόν τους.
8. Να αναπτύξουν συνεργασίες.
9. Να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
10. Να λάβουν σημαντικά μέτρα και όχι απλά διορθωτικά.
Οπως σημειώνεται στη μελέτη, ο τουρισμός, όπως έχει φανεί και στο παρελθόν, ανακάμπτει συνήθως μέσα σε ένα έτος από την εκδήλωση μιας μεγάλης κρίσης. Η τρέχουσα παγκόσμια οικονομική ύφεση βέβαια είναι πρωτόγνωρη. Οι κύριες επιπτώσεις της ύφεσης είναι η αύξηση του εσωτερικού τουρισμού, καθώς και του εξερχόμενου τουρισμού σε κοντινούς προορισμούς και αντίστροφα, η μείωση των ταξιδιών σε πιο απομακρυσμένους προορισμούς.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, μία από τις μεγαλύτερες αγορές, η βρετανική, είναι αυτή που ανακάμπτει συνήθως ταχύτερα και ακολουθεί η γερμανική, μετά η αμερικανική και τέλος, η ιαπωνική. Στην τρέχουσα κρίση, η βρετανική οικονομία αντιμετωπίζει πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα και γι’ αυτό τον λόγο αναμένεται βραχυπρόθεσμα ότι η γερμανική αγορά και οι χώρες της Ευρωζώνης (εκτός ίσως της Ισπανίας) θα παρουσιάσουν μεγαλύτερο δυναμισμό.
Ανάλογα με την ταξιδιωτική τους συμπεριφορά, οι Αγγλοι χαρακτηρίζονται ως πλέον ανθεκτικοί στις κρίσεις, οι Γερμανοί αποφασισμένοι να μη θυσιάσουν τις διακοπές τους, οι Αμερικανοί προσεκτικοί και οι Ιάπωνες συγκρατημένοι τουρίστες.
Ολα τα τουριστικά προϊόντα έχουν επηρεαστεί από την κρίση, όμως ο ρυθμός ανάκαμψής τους διαφέρει. Οι αγορές των ταξιδιών αναψυχής και περιπέτειας θα ανακάμψουν ταχύτερα από τις αγορές των επαγγελματικών ταξιδιών, ταξιδιών κινήτρων και συνεδρίων, επειδή οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες είναι λιγότερο πρόθυμοι να θυσιάσουν το ταξίδι των διακοπών τους. Η αγορά ταξιδιών για ηλικιωμένους θα ανακάμψει με γρηγορότερους ρυθμούς από την αγορά των οικογενειακών ταξιδιών.
Η μελέτη διακρίνει σε κάθε αγορά τέσσερις κατηγορίες τουριστών ανάλογα με την ταξιδιωτική τους συμπεριφορά και επομένως τον τρόπο που θα πρέπει να προσεγγιστούν: οι παραδοσιακοί, οι συγκρατημένοι, οι περιπετειώδεις και οι ατομικιστές. Προτείνεται η στόχευση της κατηγορίας των ατομικιστών, που θεωρούνται και οι πλέον προσαρμόσιμοι, καθώς και η αξιοποίηση των προσφορών της τελευταίας στιγμής για τους συγκρατημένους και τους περιπετειώδεις.
Εκτύπωση

Εξειδικεύτηκε το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για την Εύβοια

Εξειδικεύτηκε το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για την Εύβοια

Ο Υφυπουργός Οικονομίας & Οικονομικών κ. Αθανάσιος Μπούρας, συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κ. Παντελή Σκλιά, ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση των εξής έργων για το Νομό Εύβοιας:
ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ 7,0 εκατ. Ευρώ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΔΟΥ ΙΣΤΙΑΙΑΣ-ΒΟΥΤΑ 2,5 εκατ. Ευρώ
ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΡΥΣΤΟΥ 2,0 εκατ. Ευρώ
ΛΙΜΑΝΙ ΜΑΡΜΑΡΙΟΥ 6,5 εκατ. Ευρώ
ΛΙΜΑΝΙ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ 5,0 εκατ. Ευρώ
ΟΔΟΣ ΑΓΔΙΝΕΣ-ΠΑΠΑΔΕΣ 2,0 εκατ. Ευρώ
ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΑΓ.Γ.Υ ΛΙΧΑΔΑΣ 2,0 εκατ. Ευρώ
ΚΟΜΒΟΣ ΔΡΟΣΙΑΣ 1,5 εκατ. Ευρώ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΟΥ ΓΙΑΛΤΡΩΝ-ΛΙΧΑΔΑΣ 4,0 εκατ. Ευρώ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΟΥ ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ-ΓΙΑΛΤΡΑ 4,0 εκατ. Ευρώ
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΜΑΡΜΑΡΙΟΥ-ΜΑΡΜΑΡΙ 2,0 εκατ. Ευρώ
ΟΔΟΣ ΠΛΑΤΑΝΑ-ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΥΜΗΣ 3,0 εκατ. Ευρώ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΟΠ. ΠΡ.ΕΠ. ΚΑΡΥΣΤΙΑΣ 3,5 εκατ. Ευρώ
Εκτύπωση

"Τελειωμένο" το μοντέλο 4S για τον ελληνικό τουρισμό



ΠΗΓΗ: Κέρδος 31/5/2009 07:15

Ρεπορτάζ: Γιάννης Παπαδόπουλος
Το ελληνικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης, που στηρίχθηκε στα περίφημα 4S (Sun, Sand, Sea, and Sex), έχει εισέλθει σε φάση κρίσης από τη δεκαετία του 1990. Τώρα, η διεθνής οικονομική κρίση... απλώς αναδεικνύει πιο έντονα τις αδυναμίες του ελληνικού τουρισμού, υποστηρίζει ο αναπληρωτής καθηγητής στο ΤΕΙ Αθήνας-Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Στέλιος Βαρβαρέσος, σε μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στον τουρισμό, την οποία ανέπτυξε σε ημερίδα, που οργάνωσε το Τμήμα του, με αυτό ακριβώς το θέμα.
Το «διά ταύτα» στην πρόταση του κ. Βαρβαρέσου είναι η διαφοροποίηση του ελληνικού τουρισμού προς την κατεύθυνση της μετατροπής του μοντέλου των 4S προς ένα νέο μοντέλο των 4Ε, που επικεντρώνεται στις ακόλουθες τέσσερις μεταβλητές:
- Environment and clean nature (Περιβάλλον και φύση).
- Educational tourism, culture and history (Πολιτιστικός τουρισμός).
- Event and mega event (Οργάνωση σημαντικών εκδηλώσεων).
- Entertainment and fun (Διασκέδαση - Αναψυχή).

Η ΑΝΑΛΥΣΗ
Τα βασικά σημεία της ανάλυσης του κ. Βαρβαρέσου είναι τα ακόλουθα:
** Ο τουρισμός είναι ένα δυναμικό φαινόμενο το οποίο υπόκειται στις τυχαίες συχνά μεταβολές ενός οικονομικοκοινωνικού περιβάλλοντος. Ως κύρια μεταβλητή των παραπάνω ανάγεται το προϊόν και όχι η ζήτηση, στην οποία αναφέρονται ως επί το πλείστον όλοι. Ετσι το τουριστικό προϊόν, στο πλαίσιο μίας παραδοσιακής καταναλωτικής διαδικασίας, από τη δεκαετία του '60 έως σήμερα, υπέστη αρκετές μεταβολές και διήνυσε τα στάδια του κύκλου ζωής του προϊόντος: Δημιουργία/εισαγωγή, ανάπτυξη, ωριμότητα, κορεσμός, παρακμή.
** Το έτος 1991, με τη μείωση κατά 11,2% του αριθμού των διεθνών τουριστών, σηματοδοτείται η έναρξη της κρίσης του ελληνικού τουρισμού. Ολοι οι παραδοσιακοί δείκτες μειώνονται. Η λέξη «κρίση» αρχίζει να διαχέεται από τα ΜΜΕ και τους επαγγελματίες του τουριστικού τομέα. Ωστόσο, ελάχιστες ήσαν οι αναφορές στην πραγματική χροιά της κρίσης, ενώ απουσιάζει η εμπεριστατωμένη άποψη των εθνικών τουριστικών φορέων και οργανισμών.
** Ο ελληνικός τουρισμός εάν επιθυμεί να επιβιώσει του διεθνούς ανταγωνισμού και εάν επιζητεί να παραμείνει ένας αξιόλογος οικονομικός παράγοντας (εισοδήματα, απασχόληση) θα πρέπει να επιχειρήσει μία αναδιάρθρωση του προϊόντος στο πλαίσιο διαμόρφωσης ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου.

ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Οι διαρθρωτικοί παράγοντες, που συνηγορούν σε αυτό, είναι οι εξής:
A. Η κρίση ήταν συνέπεια ενός ποσοτικού μοντέλου, το οποίο ωθήθηκε στα όριά του και απεικονίζεται στην υπέρ προσφορά τουριστικών καταλυμάτων. Η αύξηση των ξενοδοχειακών καταλυμάτων στην παράκτια ζώνη βασιζόταν στη βασική προϋπόθεση διατήρησης και μεγέθυνσης της τουριστικής ζήτησης. Ωστόσο, αυτή η προϋπόθεση δεν επαληθεύτηκε και αποτέλεσε την απαρχή μείωσης της ποιότητας, ως απόρροια μίας ξενοδοχειακού τύπου κρίσης (συμπληρωματικά τουριστικά καταλύματα, παραθεριστικές κατοικίες κ.λπ., που είναι δύσκολο να καταγραφούν στατιστικά).
Ετσι η αύξηση των τιμών των ξενοδοχειακών καταλυμάτων οδήγησε τους τουρίστες στην αναζήτηση άλλου τύπου καταλυμάτων, χαμηλότερης ποιότητας και παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η ξενοδοχειακή κρίση, μέσω μίας πλεονασματικής προσφοράς επί της ζήτησης, μπορεί να οφείλεται επίσης στη διαρροή ενός αριθμού πελατών, συνήθως υψηλής εισοδηματικής στάθμης, προς άλλους προορισμούς. Η κρίση του ελληνικού τουρισμού υπήρξε εξ αρχής μία κρίση του τουριστικού καταλύματος χωρικά προσδιορισμένου στην παράκτια ζώνη και απευθυνόμενου σε μία αγορά οριοθετημένης από τα 4S (Sun, Sand, Sea, and Sex).
B. Το δεύτερο πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού ορίζεται στην προσφορά ενός και μόνο προϊόντος (4S), το οποίο είχε επιτρέψει στη χώρα να αυξήσει τις τουριστικές της εισπράξεις που απαιτούνται για την οικονομική της ανάπτυξη. Σήμερα το μοντέλο των 4S φαίνεται να έχει φθάσει σε ένα επίπεδο κορεσμού.
Γ. Η τρίτη μεγάλη διαρθρωτική αιτία της κρίσης του ελληνικού τουρισμού θα μπορούσε να είναι η διαρκής αλλοίωση των χωρικών ενοτήτων υποδοχής των τουριστών, που οφείλεται στην περιβαλλοντική, αισθητική και ηχητική ρύπανση, την υπερβολική συγκέντρωση των δομών της υποδοχής, την ελλειμματική ποιότητα των δημόσιων υπηρεσιών και των εγκαταστάσεων υγιεινής, των ανεπαρκών υποδομών κ.λπ.
Ολα τα παραπάνω υπογραμμίζουν «μία κακή τουριστική ανάπτυξη» και αποτελούν σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα στην ανάπτυξη ποιοτικού τουρισμού.
Δ. Η τελευταία αξιόλογη αιτία που θα μπορούσε να ερμηνεύσει την δομική κρίση του ελληνικού τουρισμού, είναι η απουσία πολιτικής ευαισθησίας για τον τουριστικό τομέα. Αυτή η βιομηχανία διαθέτει ακόμη στην Ελλάδα κεντρικούς χωρικά και συγκεντρωτικούς λειτουργικά μηχανισμούς, χωρίς να υφίστανται αποκεντρωμένοι αυτόνομοι τουριστικοί οργανισμοί, όπως στις χώρες της Δ. Ευρώπης, σε επίπεδο Περιφέρειας, νομού και τόπου.


ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Αλλα φαινόμενα που λειτουργούν προσθετικά στα ήδη υπάρχοντα είναι οι απεργίες και ιδίως σε αεροδρόμια και αερομεταφορές ή ανασφάλεια σε κάποιες μεγάλες πόλεις κ.λπ.
** Το μοντέλο των 4S βασίστηκε ουσιαστικά στον ορισμό του «homo-touristicus masse», τον οποίο χαρακτηρίζει μία συμπεριφορά αγέλης και ένας τύπος κατανάλωσης επικεντρωμένος στον μιμητισμό. Η ομοιομορφία, ίδια του μοντέλου, φαίνεται ότι αφήνει ελάχιστα περιθώρια σε μία εξατομίκευση των συμπεριφορών αλλά και των προτιμήσεων/επιθυμιών των δυνητικών τουριστών.
Ο παράκτιος παραθεριστικός τουρισμός, σαν παραδοσιακό μοντέλο διευθέτησης και ανάπτυξης του τουρισμού, δεν ικανοποιεί πλέον τις νέες απαιτήσεις της τουριστικής πελατείας. Αυτό το αποδεικνύει η βραδεία αύξηση του αριθμού των τουριστών στις μεσογειακές χώρες, καθώς και οι χαμηλές πληρότητες των ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Απόρροια είναι η συμπίεση τιμών και άσκηση μεγαλύτερης πίεσης εκ μέρους των τουρ οπερέιτορ, η αύξηση της εποχικότητας, η μείωση της διάρκειας παραμονής, η μείωση της κατά κεφαλή τουριστικής δαπάνης κ.λπ.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΙΤΟΥΜΕΝΑ
Στην περίπτωση μίας δομικού τύπου κρίσης και λιγότερο μίας άλλης, απόρροιας οικονομικών κυρίως συγκυριών, προτείνεται:
- Η αναζήτηση ενός μακροχρόνιου μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης σε σχέση με ένα βραχυχρόνιο.
- Η ανάδειξη της ποιότητας έναντι της ποσότητας.
- Η διαφοροποίηση έναντι της ομογενοποίησης.
** Σε αντιπαράθεση με το μοντέλο των 4S προτείνεται ένα νέο μοντέλο των 4E (Environment and clean nature, Educational tourism, culture and history, Event and mega event, Entertainment and fun). Η Ελλάδα ως χώρα υποδοχής πρέπει να εγκαταλείψει το μοντέλο του Ford (4S) στο οποίο στήριξε την τουριστική της ανάπτυξη και να διαμορφώσει ένα μοντέλο επικεντρωμένο στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Ως εκ τούτου οι αναζητήσεις αφορούν έναν τουρισμό που μπορεί να χαρακτηριστεί «μετά Ford» (4E) επικεντρωμένου ως επί το πλείστον στην ποιότητα των εξοπλισμών, του περιβάλλοντος και του εργατικού δυναμικού.

Εκτύπωση

Ιστιοπλοϊκά Τριήμερα για νέους

 

ΠΗΓΗ: traveldailynews

Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, σε συνεργασία με Ιστιοπλοϊκούς και Ναυτικούς Ομίλους της χώρας, υλοποιεί για μια ακόμη χρονιά το πρόγραμμα  "Ιστιοπλοϊκά Τριήμερα". Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί κατά τους μήνες Ιούνιο έως και Σεπτέμβριο 2009 και προσφέρει την ευκαιρία σε 3.000 νέους ηλικίας 18 έως 30 ετών να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους γνωρίζοντας τις ελληνικές θαλάσσιες ομορφιές ενώ παράλληλα θα εκπαιδευτούν σε βασικές αρχές ιστιοπλοΐας, ναυσιπλοΐας, μετεωρολογίας, καθώς επίσης και ναυαγοσωστικής και διάσωσης.

Το κόστος συμμετοχής των νέων στο πρόγραμμα καθορίσθηκε και φέτος στο ποσό των 50 ευρώ. Οι νέοι και οι νέες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα καλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής - υπεύθυνη δήλωση που υπάρχει στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς (www.neagenia.gr) στο τμήμα ON LINE ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ. Οι αιτήσεις θα πρέπει να υποβληθούν από τις 09/06/2009 και ώρα 9.00 π.μ. έως και τις 12/06/2009 και μέχρι ώρα 12.00 το μεσημέρι, καθ`όλη την διάρκεια του 24 ώρου.

Κάθε υποψήφιος μπορεί να υποβάλει αίτηση συμμετοχής, μια μόνο φορά και μόνο για έναν Όμιλο. Οι υποψήφιοι, δηλαδή, δηλώνουν μόνο έναν όμιλο, αυτόν με τον οποίο επιθυμούν να αναχωρήσουν και όχι συγκεκριμένο τριήμερο -ταξίδι. Η επιλογή των υποψηφίων που θα συμμετάσχουν στα Ιστιοπλοϊκά Τριήμερα θα γίνει με αυστηρή τήρηση σειράς προτεραιότητας.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τα δικαιολογητικά του ταξιδιού, τις προϋποθέσεις, τη διαδικασία συμμετοχής και τους ιστιοπλοϊκούς ομίλους παρέχονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.neagenia.gr και στα τηλέφωνα 2102599480, 2102599466 (Διεύθυνση Κοινωνικής Συμμετοχής -τμήμα Εναλλακτικού Τουρισμού).

mobilepornxtube agiad mobile18porn amateurtubesexporn freexmobileporn hardxxxmobileporntube mobilefacetubeporn mobilefoxporn mobilefuckporn mobilehardsexporn mobilejizzsexporn mobilepornvidx mobilepornvidz mobilepornxnxxtube mobilesexteenporn mobiletaxiporn mobilexporntube mobilexxxsexporn
/** **/